Hi
surement overkill mait dans les autobus il utilise des "Vanner"
http://www.vanner.com/battery-equalizers/ses une sorte de switching powwer supply quit equalise les battery de facont actif
bref tu peux prende du 12 volt sur une des baterie avec lamperage que tu veux et les 2 vont se decharger simultanement (meme chose pour la charge)
et tu peux prendre du 24Volt et les 2 baterie vont encore une foit rester au memem nivaux peux importe la charge 24 ou 12 volt

sa simplifie enormement le mis du 12 et 24volt sur un system ,mait ses dispendieux ont me payait une forture pour les reparer ;-)
http://www.vanner.com/manuals/60-10B.pdfThe following scenarios describe the VoltMaster Battery Equalizer's system operation.
Scenario #1 - 24 volt load present, no 12 volt load present. The system operates as a system would
without the Battery Equalizer whether the alternator is ON or OFF. The Battery Equalizer is in the
standby mode except for making small adjustments to keep the batteries in balance.
Scenario #2 - Both 24 volt and 12 volt loads present, alternator is OFF. The Battery Equalizer will
insure that both batteries will discharge at the same rate even if different loads are present.
Scenario # 3 - Both 24 volt and 12 volt loads present, alternator is ON. The alternator provides 24
volt power to the battery system and to the 24 volt loads. The Battery Equalizer transfers power from the
24 volt source to the 12 volt load by converting 24 volt power to 12 volts. It will supply sufficient 12 volt
power to satisfy the 12 volt load and to maintain battery voltage balance.