Allo Jacques,
alors je vois que tu parle de ceci :
8. Which is better, the 51465 8 screw terminal board, the Amp plug, or the Cinch-Jones plug, directly wired to the rotor on my Ham-4 or T2X?
The Amp/Cinch plugs that Hy-Gain and CATS are supplying are okay, but they are not rated for the solenoid current. In addition these must be totally waterproofed to prevent water from getting into the connectors a shorting. They also make servicing of the rotor much more difficult.
The stock 51465 terminal board supplied by Hy-Gain uses plated terminal screws which will often rust within days of installation.
At Norm's Rotor Service we supply the same terminal board with stainless steel screws. These boards have survived very well for years with little or no corrosion.
This is Norm's recommendation and is available as part number 51465S. However, we can also supply the Amp and Cinch-Jones plugs. Alors si je me rapporte au manuel du rotor on parle d'un courant du solenoide de 5 Amps?
Specifications
Input Voltage 120 VAC 50/60 Hz
Optional 220 VAC 50/60 Hz
Motor 24 VAC 2.25 Amp, capacitor start, capacitor run
Brake Solenoid 24 VAC, 5.0 AmpsSi je me fie au catalog en ligne de
www.cinch.com la série "300" en question a les specs de:
Voltage maximum 250 VAC RMS max.
Courant maximum : 10 Amp
Resistance maximal de contact : 16 milliohms max.
La ou sa commence à agacer c'est qu'il affirme que les contacts ne rencontre pas les specs pour le courant du solenoide... lorsque l'on voit qu'il fait le double en nominal et ici ne me parle pas de la regle de "6 fois le courant au démmarage" car là ca va prendre du cable d'alimentation aussi beaucoup plus gros que du calibre 16 habituellement fourni dans la majorité des cas.
Bien d'accord que le bornier peut être très bon mais ne pas oublier de couvrir d'une graisse appropriée même si on utilise des vis en inox. Par contre de là à dire que le connecteur cinch ne fait pas la job, surtout que le spécialiste dit lui même qu'il peut en fournir...
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